سرویس و نگهداری خودرو موضوع مهمی است اما بررسی برخی از قسمتها پس از این سرویس و در واقع سرویسهای پس از سرویس مثل مدیریت بحرانهای پس از بحران اهمیت بسیاری دارد. کیهان هر آنچه از سرویس های دوره ای خودرو باید بدانید را به شما در این مقاله توضیح خواهد داد.
بررسی این کاغذ و موارد درج شده در آن توسط خودتان تا حد قابل توجهی میتواند موارد سرویس جامانده و خطاهای بروز کرده را کاهش بدهد.
با چشمانی باز این فاکتور را به دقت بررسی کنید. منظور ما الزاما مچ گیری نیست. شاید مواردی در جابهجایی فاکتور بین مکانیک و سرپرست تعمیرگاه از قلم افتاده باشد یا هزینهای سهوا به اشتباه برای شما منظور شده باشد.
برای اینکه متوجه بشوید روغن موتورتان تعویض شده یا نه گیج روغن را چک کنید. اگر رنگ آن روشن بود مطمئن باشید که روغن موتور حتما تعویض شده است.
این دو مایع پس از تعویض ممکن است اندکی از حجم خود را از دست بدهند. توجه کنید که باید مدتی پس از سرویس یا خودتان این مایعات را بررسی و در صورت کم شدن به آنها اضافه کنید و یا اینکه برای حصول اطمینان از میزان مناسب آنها مدتی پس از سرویس دوباره به تعمیرگاه مراجعه کنید.
بهتر است همان ابتدا از سرپرست تعمیرگاه و کسی که خودرو شما را پذیرش میکند بخواهید این متعلقات را در چک لیست یادداشت کند. اما پس از تحویل خودرو حتما این قطعات را چک کنید.
بهتر است سطح بنزین نیز توسط پذیرش کننده درون چک لیست درج شود. به این ترتیب خیالتان راحت میشود که مکانیکها در تابستان از کولر خودرو به صورت طولانی مدت استفاده نکردهاند. یا حتی برعکس به بهانه استفاده از بخاری در زمستان خودرو شما برای طولانی مدت روشن نمانده باشد.
حتما دقت کنید که میزان پیمایش خودرو شما در چک لیست درج شود و پس از تحویل خودرو حتما میزان تغییرات آن را بررسی کنید. در صورت تغییرات زیاد و پیمایش بالا حتما دلیل را از سرپرست تعمیرگاه جویا شوید.
پس از تحویل خودرو چرخها را به دقت چک کنید. اگر لاستیکها نیاز به جا به جایی نداشتهاند و متوجه جا به جایی شدید دلیل را بپرسید. همچنین دقت کنید که رینگ و لاستیک شما با سایر خودروها عوض نشده باشد. در صورت نیاز به بالانس انجام شدن آن را ترجیحا با یک تست درایو ساده بررسی کنید.
حتما تعویض این قطعه مصرفی را چک کنید. ظاهر یک فبلتر هوای تمیز کاملا قابل تشخیص است.
این مورد را ساده نگیرید. سعی کنید هم خودتان پشت فرمان بنشینید و هم در صورت احساس کوچکترین مشکل از سرپرست تعمیرگاه درخواست کنید پشت فرمان بنشیند و در کل هر مشکلی احساس میکنید در همان تعمیرگاه و پیش از تحویل خودرو آن را مرتفع کنید.